שלום לכולם:
אני רוצה לשתף אתכם באינטראקציה שלי היום בשיעור תורשה. היום בשיעור בחנתי את האינטרקציה שלי בצורה שונה מהאופן שבו בחנתי את אינטרקציה בשיעור הקודם.
בשיעור זה בחנתי את האינטרקציה שלי גם עפ"י מספר הפעמים שדיברתי ושאלתי בשיעור את הסטודנטים החברים שלי ואת המרצה וגם הפעמים ההם הייתי עסוקה בכתיבת החומר הנלמד ולא הבנתי את דברי המרצה וכתוצאה מכך אחד הסטודנטים בשיעור שאל את השאלה שגם אני לא הבנתי. כתוצאה מההסבר של המרצה לסטודנט השני אני הבנתי את הנלמד. דרך נוספת לאינטרקציה בעיני זה כאשר לסטודנט שיושב לידי מסביר לסטודנט אחר ואני מקשיבה לשיחה. כתוצאה מההקשבה אני מבינה טוב יותר את החומר הנלמד. אינטראקציה נוספת שנוצרת בשיעור זה על נושאים שאינם קשורים לשיעור. דברים שקשורים לחיים האישיים של הסטודנטים שלומדים איתי ושלי ודברים שקשורים לשיעורים אחרים של אותו מרצה שמלמד או מרצה אחר.
מספר האינטרקציות שנוצרו בשיעור וקשורות לשיעור הוא רב יותר(24) ממספר האינטרקציות שאינן קשורות לשיעור (8).
מכיוון שהשיעור הוא אינו קל ודורש הרבה הבנה, מספר האינטרקציות בו גדול יותר.
בנוסף לכך חשוב לי להוסיף שאני מרגישה שבשיעור מסורתי קל לי יותר לשאול סטודנט שאלה שאינה ברורה מאשר בפורום. בפורום איני מכירה אף אחד ולכן, הקושי הוא גדול יותר.
ליאת
יום שני, 25 במאי 2009
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
תגובה 1:
ליאת, התיאור הכמותי של האינטרקציות השונות והסיווג שלהן לסוגים שונים בהחלט יהוו תרומה לעבודה וישמשו לעיבוד הנתונים ועריכת המימצאים. יחד עם זה, יש גם היבטים איכותיים נוספים שכדאי לשים לב ולרשום אותם. לדוגמה: באילו מקרים, כאשר את לומדת בכיתה, נוח לך לשאול את חבריך? מתי פחות נוח לך? מתי הרגשת חוסר נחת מתשובות המורה או חבריך ומתי הרגשת סיפוק ממה שנאמר בכיתה? האם יש מקרים בהם את נמנעת מלשאול? עד כמה כאשר את רוצה לחזור על מידע או הסבר שקיבלת בעל פה את עושה זאת גם בכיתה? האם את רושמת גם דברים שעמיתיך אומרים במחברת או רק את דברי המורה (הכוונה גם כאשר את כותבת את הדברים בלשונך לאחר עיבוד משלך)? מהם הדברים החדשים שלמדת, האם רק בתחום התוכן של השיעור או גם דברים נוספים שחשובים לך אבל אינם קשורים שליעור עצמו? מתי חשת התרגשות במהלך השיעור ומתי השתעממת או היית אדישה? האם יש רגעים שאת מוצאת את עצמך מאבדת עניין בשיעור וכתוצאה מכך לא שמה לב לאינטרקציות שמתקיימות בשיעור? מה קובע את מידת הריכוז שלך וההקשבה לדברי אחרים בשיעור (יהיה מעניין לראות זאת בהשוואה לאינטרקציות ברשת) כל אלה נתונים חשובים להשוואה עם אינטרקציות דרך הרשת. אלה מקצת השאלות שיכולות לכוון אותך לתיעוד יותר מפורט שיביא למימצאים נוספים העונים לשאלת המחקר.
בהצלחה ותמשיכי בכיוון שאת הולכת משום שאת מתקדמת יפה במחקרך.
חג שמח, רפי
הוסף רשומת תגובה